مراسم ختم قران در کانون فجر

در روز یکشنبه مصادف با 27 رمضان المبارک راس ساعت 7 بعد از ظهر مراسم ختم قران مجید در کانون فجر با شرکت 60 نفر از خانمهای محل که در طول ماه مبارک هر روز یک جزء از کلام الله را جمع خوانی کرده بودند برگزار شد 

ParE8


LILzR

در این راستا بعد از قرائت جزء 30 از قران کریم و دعای اختتامیه قران با تدارک افطاری ساده از شرکت کنندگان پذیرایی به عمل آمد

DV7yu

XVrJ0

vE9io

و  با خواندن نماز جماعت مغرب مراسم به پایان رسید 

Ts9Ot

pw9V0

ان شاالله مورد قبول درگاه حق تعالی واقع شده باشه 


[ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]

فعالیت آموزشی کانون

کلاسهای زبان انگلیسی کانون فجر تحت نظارت زبان سرای شهاب (دکتر عنایتی )

LDu9v


کلاسهای خیاطی کانون فجر با حضور مربیان فنی حرفه ای 

66V84

[ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]

راهپیمایی روز قدس شهرستان مهاباد

2LiaO


مردم همیشه در صحنه شهرستان مهاباد هم پای دیگر هموطنان خود در ایران اسلامی بار دیگر ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سردادند.

 در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در حالیکه زمان کوتاهی از آغاز راهپیمایی روز قدس گذشته، شمار زیادی از مردم در جای جای شهرستان مهاباد خود را به مسیرهای راهپیمایی رسانده و حمایت خود را از مظلومان جهان به وِیژه مردم ستمدیده فلسطین اعلام کرده‌اند.

شور و شوق مردم مهاباد در راهپیمایی امسال روز قدس بیانگر شعور سیاسی مردم این خطه است که شیعه و سنی در کنار هم به دعوت ولی امر مسلمین جهان لبیک گفته‌اند و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و خواستار آزادی مردم فلسطین هستند.

راهپیمایی روزجهانی قدس فرصت و بهانه ای برای اعلام همبستگی تمامی مسلمانان دنیا با ملت ستمدیده فلسطین است.

مردم روزه دار شهرستان مهاباد نیز امروز هم پای دیگر هموطنان خود در ایران اسلامی از همان اوایل صبح به خیابان ها آمدند و فریاد حمایت از مردم فلسطین را باردیگر سر دادند.

[ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]

محفل انس با قران کریم


EOrxK

در  ساعت 6 بعد از ظهر مورخه 95/4/11 با تلاش مضاعف و زحمات بی شائبه ی کارشناس امور فرهنگی هنری جناب آقای پرویز مسلم زاده و هماهنگی های ایشان و کانونهای فرهنگی تبلیغی شهرستان مهاباد به مناسبت سالگرد تاسیس اداره تبیلیغات اسلامی به دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی مجلس انس با قران با حضور قاریان استانی و کشوری در مسجد جامع مهاباد برگزار گردید  

GsGFU

بعد از اجرای مراسم حجت السلام والمسلمین حاج آقای داداش زاده ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی با بیانات شیوای خود در خصوص فضیلت شبهای قدر و شرکت عموم مردم ،به ویژه مدیران محترم کانونهای فرهنگی تبلیغی و اعضای آنان در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ،محفل روحانی ما را مستفیض فرمودند 

HaRsQ

و در اختتامیه مراسم و بعد از ادای نماز جماعت مغرب از شرکت کنندگان در رستوران تام با دادن افطاری،پذیرایی شایسته ای بعمل آمد 

با تشکر از دست اندر کاران عرصه فرهنگ و هنر به ویژه کارشناس امور فرهنگی مهاباد جناب آقای مسلم زاده 

[ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]

شهادت حضرت علی

پیشگویی پیامبر از شهادت امام علی (ع)

شهادت مولی علی (ع) را پیامبر اکرم (ص) به هنگام نزول آیه 1 و 2 سوره عنکبوت پیشگویی کرده بود، که سخن از امتحان است.

مولی علی (ع) با یادآوری خاطره ای از پیامبر، مسئله شهادت خود را پرسید.

فرمود آیا پس از اتمام «جنگ احد» که من سعادت شهادت را نداشتم، و بر من گران آمد، شما نفرمودید بشارت باد بر تو که شهادت در انتظارت نشسته است؟ !

پیامبر (ص) فرمود: همینطور است! حال بگو «فکیف صبرک اذن » در آن هنگام صبرت چگونه است؟

مولی (ع) گفت: شهادت جای شکیبایی و صبر ندارد، بلکه جای شکر و سپاس دارد. (1)

دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند

واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند

چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی

آن شب قدر که این تازه براتم دادند

در روایتی جابر بن عبدالله انصاری آورده است که پیامبر (ص) به امام علی (ع) فرمود: تو جانشین منی و تو را خواهند کشت و سرانجام این محاسنت به خون سرت خضاب خواهد شد. (2)

در روایتی آمده است عائشه گوید: «رایت النبی التزم علیا و قبله » پیامبر را دیدم، علی (ع) را در آغوش گرفته، او را می بوسد و می فرماید: «بابی الوحید الشهید» پدرم فدای شهید تنها! (3)

در روایاتی پیامبر (ص) قاتل امیرمؤمنان علی (ع) را شقی ترین مردم و یا شقی ترین این امت نامیده است. (4)


[ جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۲۹ ب.ظ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]

شب قدر

 

فضیلت و اعمال شب قدر

از پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرین بر کسی که به شب قدر برسد و زنده باشد، اما آمرزیده نشود.

"انس بن مالک" از پیامبر (ص) نقل کرده که فرمودند: ماه مبارک به شما رو آورده است و در این ماه شبی است که برتر از هزار ماه است و هر کس از فیض شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بی‌نصیب مانده است و محروم نمی‌ماند از برکات شب قدر، مگر کسی که خویشتن را محروم کرده است.

از امام باقر (ع) نیز درباره به وجود آمدن شب قدر نقل است: که اگر خداوند کارهای مؤمنان را چند برابر نکند به سر حد کمال نمی‌رسند، اما از راه لطف کارهای نیکوی آن‌ها را چند برابر می‌فرماید تا کاستی هایشان جبران شود.

بر این اساس، راز سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، عمل اختیاری صالحی است که با عنایت خداوند، برکت یافته و چند برابر می‌شود.

از حضرت رسول (ص) نیز پیرامون شب زنده داری شب قدر نقل است که فرمودند: کسی که شب قدر را شب زنده‌داری کند، تا شب قدر آینده، عذاب دوزخ از او دور گردد.

امام موسی بن جعفر (ع) نیز درباره شب قدر فرمودند: کسی که در شب قدر غسل کرده و تا سپیده صبح شب زنده‌داری کند، گناهانش آمرزیده می‌شود.

تمامی این روایات بر این مطلب دلالت دارند که برخی مقدرات و پاداش‌ها، مانند دور شدن از عذاب دوزخ، نتیجه کار خود بندگان است و سرنوشت هر انسانی در شب قدر به دست خودش رقم می‌خورد.

[ جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۲ ب.ظ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]

سالگرد تاسیس اداره تبلیغات اسلامی

[ سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۲ ب.ظ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]

ولادت امام حسن مجتبی

[ سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۰۶ ب.ظ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]

آموزش وضو و کارگاه نماز

[ سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۴۱ ب.ظ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]

کلاس نقاشی کودکان در کانون فجر

 

 

[ سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۹ ب.ظ ] [ سیران گورکی]
[ ۰]